• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,38
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,38
  • 22.12.15, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksonduse vanad ajad tagasi ei tule

Küsimus pole see, kas takso- või sõiduäpi nimi on Taxify, Taxofon või mõni kolmas. Küsimus on, et tänapäeval pole enam tarvis teatud asjade tegemiseks mitut vahendajat, kirjutab Taxify Eesti tegevjuht Henrik Raave.
Henrik Raave
  • Henrik Raave Foto: Erakogu
Meie äri peab olema seaduslik. Isegi siis, kui kõikide uute asjade kohta seadusi veel pole, teeme koostööd ministeeriumite ning maksuametiga, osaleme ümarlaudadel, kontrollime juhtide tausta ning loome võimalused, et inimesed saaksid anda kiiret tagasisidet sõitude turvalisuse ja kvaliteedi kohta.
Probleem on aga selles, et sellised suured muutused, nagu praegu taksoturul, ei ole lõpuni ühegi osapoole kontrolli all ning kõigil tuleb õppida käigu pealt. Et uue ja kiiresti liikuva maailmaga kohaneda, on ka Taxify pidanud pidevalt strateegiat täiendama. Näiteks kui alguses keskendusime suuremale koostööle firmadega, oleme edasi liikudes mõistnud, et meie tähtsaim partner on juht.
Õppida tuleb käigu pealt
Kui turule saabus Uber, mõistsime, et saame oma süsteemis ka sõidujagamist pakkuda ning teha seda seaduslikult. Reageerides kiiresti saame aru ka, et eravedajate täielikuks kasuteguriks klientidele vajab valdkond rohkem reguleerimist. Nii ei saa alates 1. jaanuarist sõita Taxify süsteemis üle kahe korra päevas, omamata ettevõtjastaatust.
Mõnes mõttes on arusaadav, et kiired muutused taksonduses tekitavad pingeid ning me ei pahanda, kui keegi ütleb selle käigus krõbedama sõna, kuid Eesti majanduse ja sõiduteenuste parima tuleviku nimel oleks hea, kui valitsema ei jääks ühe mudeli esindajate kibe toon ning väited, nagu oleks uued teenusepakkujad tulnud turule eriti halbade kavatsustega, nagu nad hakkaksid kohe uuesti hindu kruvima või et nad ei hooli reisija turvalisusest. See on kõik vale ning mitte eriti tsiviliseeritud.
Vanad ajad enam tagasi ei tule. Mõtleme parem koos, kuidas võtta muutustest parim ja tuua see juhtide ja klientideni.

Seotud lood

Uudised
  • 25.01.16, 16:41
Pensionärid teenivad taksoäpiga lisaraha
Eakad ameeriklased on hakanud pensionilisa teenima Uberi taksojuhi ametis, kirjutas New York Times.
Juhtkiri
  • 16.02.16, 07:00
Jagamismajandus on tulnud, et jääda
Äripäeva meelest on jagamismajandusele seaduslikke raame luues kõige olulisem hoiduda ülereguleerimi­sest. Mida rohkem ettevõtlusvabadust, seda parem.
Uudised
  • 29.02.16, 12:03
Forbes tõstab Eestit esile Uberi seadustamise eest
Ajal, mil näiteks Londoni ja Pariisi taksojuhid pole erilised jagamismajanduse fännid, kavatseb väike Eesti seadustada Uberi ja Taxify tegevuse, kirjutab Forbes.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele